onsdag 1 december 2010

Tips på en bra affär med stort utbud av tex ris- och majsprodukter

Daglivs Klippet på Fridhemsplan i Stockholm har ett stort vegan-utbud. Det innebär att de har mycket alternativa produkter. Mycket ris och majspasta, glutenfria produkter som inte innehåller soja. De har även ett stort utbud på mjölkalternativa produkter. Här kan man tex hitta Quinoa- eller Mandelmjölk (I vårt fall går mandelmjölken bort eftersom Solstrålens storebror är nötallergiker). Dock har de ett något sämre utbud av risdryck än mitt Coop Forum i närheten av där vi bor. På Daglivs Klippet har jag även hitta mjölkfri choklad, både "mörk" och "ljus" av märket Pamil. Den mörka hittar jag på mitt Coop, men inte den ljusa. Man måste dock ALLTID läsa på förpackningarna, eftersom det ibland står att chokladen innehåller soja eller spår av soja. Det verkar vara beroende av batch, alt fabriken där själva kakan produceras. Även här som jag har hittat små mashmallows som inte innehöll mjölk eller något annat som Solstrålen inte tål. På deras hylla av "amerikanska" produkter. Avdelningen finns på deras övervåning. Väl värt ett besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar