lördag 22 september 2012

Inte längre Carlshamns på Coop

Coop och Axfood/Hemköp säljer inte längre Carlshamns risdryck. Det ingår inte längre i deras sortiment. Kan inte förstå varför de måste vara så krångliga. Men, men... så är det. Och Rice Dreams riskräm som jag hittade på Hemköp, den finns inte längre kvar.

Skrev ett brev till Carlshamn (Raisio) och fick till svar att risdrycken går att hitta på ICA, främst ICA Maxi och ICA Kvantum. Även hos City Gross. Nu har jag hittat en butik som jag tycker var riktigt bra. ICA Kvantum i Viksjö, Järfälla. Väl värd ett besök. Bra mjölkfri hylla, även bra glutenfri hylla. Hittade faktiskt Rapsy Frutti pulver som jag tänkte prova. Även en kokosgrädde som är visbar (Kara). Innehåller Xantan, Guar, Johannesbröd och Karragenan. Den vågar jag inte testa på Solstrålen, men kommer prova den på hennes pappa först (Pappa Servicetekniker visade sig vara mjölkprotein intolerant när vi började äta mjölkfritt hemma). Om han klarar av den så testar vi på henne. Men jag tror den är körd.

De hade även en Madelgrädde. Kommer inte testa den. Men ni som kan använda den kan ju prova.
______________________

December 2013 - efter att haft kontakt med medlemsrådet, som diskuterar sortiment med Coops ledning, så har iaf Coop forum i Vällingby åter Carlshamns varor i sitt sortiment. Både Risdryck och mjölkfria margariner. Samt att man tar in Rice Dreams riskräm. De har de haft ett bra tag nu. Och vi är så tacksamma!!! Hade varit hemskt om vi blivit tvugna att börja handla i Järfälla, på ICA Kvantum, enbart för att Coop inte kan ta hem varor som fungerar i vårt hem.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar